Kundprofil
Land: Storbritannien
Bransch: Uthyrning av bodar och tillfälligt boende
www.wernick.co.uk

Huvudsakliga fördelar

  • Bättre beslutsfattande och dataanalys genom tillgång till information om hela verksamheten i realtid.
  • Förmåga att förbättra prestanda.
  • Dramatiskt förbättrad utnyttjandegrad genom rapportering mot kundernas nyckeltal.
  • Mobil hantering av kundrelationer som stöd för fjärranslutna medarbetare.

Utmaningen

Innan MCS-rm använde Wernick Hire en äldre decentraliserad UNIX-lösning för avtalshantering från MCS samt vissa pappersbaserade processer. Systemets begränsningar började bli ett problem för verksamhetens tillväxt. Wernick Hire ville ha ett nytt program där de kunde:

  • Centralisera datainmatningen.
  • Automatisera och integrera funktioner för backoffice och uthyrning.
  • Få en stabil och skalbar plattform för fortsatt tillväxt.
  • Få kraftfulla data- och analysverktyg.

Lösningen

Migreringen till MCS-rm genomfördes för 150 användare på relativt kort tid och det nya uthyrningssystemet lanserades för front office. Förutom uthyrnings- och försäljningsfunktioner infördes också CRM, inköp och verkstad.

E-Sign

MCS E-sign har hjälpt Wernick Hire ta stora steg framåt. Våra kunder är ofta platsansvariga med ont om tid och som arbetar ute i fältet, utan tillgång till skrivare. Tack vare E-sign kan de nu ta emot, granska och godkänna dokumentation oavsett var de är. I dagens digitala värld ser E-sign till att våra kunder är nöjda och glada.

Rapportering

Med MCS-rm-rapportering har vi i det närmaste ökat vår utnyttjandegrad tvåsiffrigt. Genom att analysera koncernens satsutnyttjandegrad kan vi se vilka produktlinjer som är lönsamma och vilka som släpar efter. Nu har vi insyn i var vi ska investera för att få maximal avkastning.

Rapportering

Med MCS-rm-rapportering har vi i det närmaste ökat vår utnyttjandegrad tvåsiffrigt. Genom att analysera koncernens satsutnyttjandegrad kan vi se vilka produktlinjer som är lönsamma och vilka som släpar efter. Nu har vi insyn i var vi ska investera för att få maximal avkastning.

Verkstad

En av våra största kunder har satt upp en måttstock där vi måste svara på 90 % av deras serviceförfrågningar under en fastställd tidsperiod. Uppgifter från MCS-rm modulen Verkstad visar att vi har över 100 ärenden per månad för dem och vi har löst 95 % av dessa under den angivna tiden. Kunden har blivit imponerad över att vi kan belägga att vi överträffar de överenskomna servicenivåerna och vi kan snabbt vidta åtgärder om vi tror att dessa nyckeltal inte kan uppnås.

Depositionsskydd

MCS har djupgående kunskap om migrering av IT-system och har också en mycket professionell verksamhet med etablerade leverantörsavtal. Dessa inkluderar depositionsskyddsavtalet som skyddar kunderna om något skulle hända med verksamheten.

Fördelarna

Sedan Wernick Hire började använda MCS-rm och CRM har de:

  • Rationaliserat data som tidigare lagrades i olika system.
  • Minskat den tid det tar att mata in hyresavtal.
  • Förbättrat kommunikationen mellan verksamhetens olika delar.

Wernick Hire drar nu även nytta av:

  • Möjligheten att visa data i realtid t.ex. nyckeltal, direkt från flera källor inom hela verksamheten så att strategiska beslut kan fattas inom hela företaget.
  • Ökad produktivitet inom försäljningsteamen då säljarna har tillgång till kunddata på alla mobila enheter, kan svara på kundernas frågor direkt och få ut det mesta av varje besök.
Wernick hire
MCS-rm har gett vår verksamhet en oöverträffad enhetlighet. Det kan användas såväl för att enkelt ta hand om praktiska vardagsaktiviteter som för att hjälpa beslutsfattare att fatta viktiga investeringsbeslut och öppnar upp för nya vinstmöjligheter. Det var definitivt rätt val för vår verksamhet!

Wernick Hire

 

Hör av er

Om ni vill veta hur MCS-rm kan förbättra er verksamhet kan ni ringa oss på +46 (0)8 578 770 93 eller använda kontaktformuläret.

kontaktformulär