Uthyrningsprogram – det kan bli dyrt att inte ta steget

den 15 april 2019


Uthyrningsprogram – det kan bli dyrt att inte ta steget

Att investera i ett program eller byta till ett modern system för uthyrningshantering, är ett stort beslut och det är många faktorer att tänka på. 

Efter att ha undersökt och utvärderat de olika programvarorna finns det många som fortfarande drar sig för att ta ett beslut. Behöver vi verkligen ett system eller byta vårt program eller ändra våra processer överhuvudtaget? Ofta känns det som att det är enklast att låta allt vara som det är, men frågan är – vad kostar det att inte byta? 

De flesta känner sig osäkra till och från under beslutsprocessen. Man kanske tänker på utgifter och allt arbete involverat, men det är viktigt att fokusera på de långsiktiga målen och anledningen till varför ni började överväga detta från allra första början. När ni jämför summan för investeringen mot sparad tid och ökade intäkter, blir beslutet enklare att ta. Om ni är oroliga över hur projektet kommer genomföras, ta reda på mer om leverantören, läs recensioner och prata med befintliga kunder. På så sätt kan ni känna er trygga i vetskapen om att ni kommer att få det stöd och den hjälp ni behöver, nu och i framtiden.
  
Varför investera i en ny lösning? 

Tidskrävande arbetsprocesser
När man har flera olika system som inte kommunicerar med varandra, blir det manuella arbetet för att lägga in och ändra information oerhört tidskrävande. I takt med att er verksamhet växer, ökar också mängden av artiklar, kunduppgifter och information som ska hanteras varje dag, vilket innebär mindre tid för andra, viktigare uppgifter.

När separata system inte samarbetar, kan det också bli allt svårare att dela information. Inte endast mellan kollegor, utan även med kunder och leverantörer. När er information förvaras på olika ställen finns det ingen snabb lösning för effektiv kommunikation, och detta påverkar alla delar av verksamheten. Det blir svårt att hålla ett smidigt arbetsflöde inom företaget, och resultatet blir ofta att kunderna får vänta. 

Med en enda integrerad lösning för att hantera hela er uthyrningsverksamhet underlättar ni för alla inblandade. 

Att hamna på efterkälken
Det kan finnas dolda konsekvenser av att inte modernisera sina system och istället "göra ingenting". Man kan gå miste om en hel del ny teknik och nya innovationer. Flexibelt arbete med mobila enheter och kristallklara verksamhetsrapporter – fördelarna med ett modernt innovativt uthyrningsprogram omfattar alla delar av er verksamhet.  

Det är högst troligt att era konkurrenter redan har börjat dra nytta av ny teknik och på så sätt fått ett försprång. Genom att ha investerat i moderna lösningar, kan de nu arbeta mer effektivt och ge betydligt bättre kundservice. Är det verkligen värt att hamna på efterkälken genom att skjuta upp viktig programinvestering? Kom ihåg vad era ursprungliga mål var med er verksamhet och fokusera på de långsiktiga fördelarna.  

Kanske har ni redan ett program som helt enkelt inte längre uppfyller era krav och därför påverkar er verksamhet negativt? Ni kanske känner att er nuvarande lösning inte ligger teknologiskt i framkant eller att ni helt enkelt växt ur den? Att byta till ett skalbart, modernt uthyrningsprogram är en investering för er verksamhet, och med rätt leverantör får ni en samarbetspartner att lita på i alla lägen.

Försämrad kundservice
Om man arbetar med kalkylblad eller generiska programpaket kan det vara svårt att hålla jämna steg med efterfrågan, hålla reda på sina tillgångar och samtidigt kunna erbjuda bra kundservice. Om leveranstiderna ökar och kvaliteten på arbetet minskar, riskerar ni att kunderna söker sig någon annanstans. Genom att använda en modern programlösning för er verksamhet, säkerställer ni att det är enkelt för era kunder att göra affärer med er och skapar på så sätt goda kundrelationer.

Investera i er framtid!

Innovativa lösningar
Bra programutvecklare arbetar ständigt med att komma upp med nya idéer och funktioner för att göra ert liv enklare. Ni kommer att nå mervärde med lösningar som du aldrig ens har tänkt på att ni behövde.

Fantastisk tillväxt och stöd
Om ni fortfarande arbetar med manuella processer, eller om ni växt ur ert nuvarande system, blir  det svårt att expandera er verksamhet. Med en ny innovativ lösning från rätt leverantör, får ni inte bara en mängd nya funktioner som förbättrar effektiviteten och produktiviteten, utan också ett team som står bakom er och hjälper ert företag att växa och frodas.

Ett säkert samarbete
Istället för att ensam försöka hålla jämna steg med uthyrningsbranschens modernisering, får ni genom en ny programlösning en teknikpartner som kommer att fortsätta arbeta med er och ge er de lösningar ni behöver för att ligga steget före era konkurrenter.

Ni kan vara trygga i vetskapen att kostnaden knytet till att investera i ett uthyrningsprogram är lägre än kostnaden för att istället inte göra någonting. På lång sikt kommer ni att vara redo att utveckla er verksamhet, uppnå bättre resultat och nå konkurrentsfördelar.

MCS, specialisten inom uthyrningsprogram, har sammanställt en praktisk guide som hjälper er att ta första steget. Ladda ner den här.
 


Föregående artikel MCS lanserar ‘E-Sign’, som möjliggör digitala underskrifter genom några få knapptryck

Hör av er

Om ni vill veta hur MCS-rm kan förbättra er verksamhet kan ni ringa oss på +46 (0)8 578 770 93 eller använda kontaktformuläret.

kontaktformulär